R(oles) Flamenc, al pati! arriba per trencar estereotips al flamenc

(Castellano abajo)


El rol de la dona al flamenc va molt més enllà de les palmes, canti i del ball. És per ensenyar tot el potencial femení a aquest gènere musical i artístic que Nou Barris acull R(oles), on les dones ocupen no només el protagonisme a l'escenari, però també ensenyen el seu talent com a instrumentistes, productores, compositores i directores artístiques. Aquesta és l'essència de R(oles) Flamenc, al pati! el certamen que vol trencar amb estereotips i que tindrà lloc els dies 17 i 18 de juliol al pati de l'Ajuntament de Nou Barris.


R(oles) Flamenc, al pati! també posa en primer pla temes fonamentals per les dones, com ara la maternitat.


Va ser la necessitat de compartir els canvis viscuts quan va ser mare que van inspirar a Alba Carmona, la cantant que es presenta el dia 17.07, a compondre i cantar les seves cançons, després de 18 anys compartint escenaris. Qui també està immersa en les transformacions de la maternitat és la Shica, l'artista padrina de l'esdeveniment, que participarà de la cita amb un vídeo, perquè es troba maternant a jornada complerta.


Un altre tema transcendental per les dones, la sororitat i l'amistat es podrà sentir amb el trio La Prenda Roja, que actua el dia 18.07, on les integrants es converteixen en un ésser resultant de la unió de les seves identitats i inquietuds musicals quan pugen a l'escenari. I, com no podria ser diferent a un barri tan plural com a Nou Barris, el certamen també vol donar lloc a la diversitat, de la mà de Flamenco Queer, que es presenta el dia 17 i proposa una base de principis en el seu treball, sempre reivindicant la necessitat de crear espais segurs i inclusius, on es pugui crear i gaudir del flamenc.


Aquesta pluralitat i difusió de tots els potencials del talent en femení sense binarismes fan que el fet de produir R(oles) Flamenc a Nou Barris sigui una fita molt importat a la trajectòria de Dona Cançó, entitat que reivindica que les dones ocupin els seu degut espai a l'àmbit artístic fa més de 14 anys. Esperem que sigui la primera vegada de produir moltes més edicions d'aquesta cita.


Reserveu les vostres entrades gratuïtes (a partir del 12 de juliol) i reviseu la programació aquí.



(🇪🇸 Castellano)


R(oles) Flamenc, al pati! llega para romper estereotipos al flamenco


El rol de la mujer al flamenco va mucho más allá de las palmas, cante y del baile. Es para enseñar todo el potencial femenino a este género musical y artístico que Nueve Barrios acoge R(oles), donde las mujeres ocupan no solo el protagonismo al escenario, pero también enseñan su talento como instrumentistas, productoras, compositoras y directoras artísticas. Esta es la esencia de R(oles) Flamenc, al pati! el certamen que quiere romper con estereotipos y que tendrá lugar los días 17 y 18 de julio en el patio del Ayuntamiento de Nou Barris.


R(oles) Flamenc, al pati! también pose en primero plano temas fundamentales por las mujeres, como por ejemplo la maternidad.

Fue la necesidad de compartir los cambios vividos cuando fue madre que inspiraron a Alba Carmona, la cantante que se presenta el día 17.07, a componer y cantar sus canciones, después de 18 años compartiendo escenarios. Quien también está inmersa en las transformaciones de la maternidad es la Shica, la artista madrina del acontecimiento, que participará de la cita con un video, porque se encuentra maternando a jornada completa.


Otro tema trascendental por las mujeres, la sororidad y la amistad se podrá sentir con el trío La Prenda Roja, que actúa el día 18.07, donde las integrantes se convierten en un ser resultante de la unión de sus identidades e inquietudes musicales cuando suben al escenario. Y, como no podría ser diferente en un barrio tan plural como Nou Barris, el certamen también quiere dar lugar a la diversidad, de la mano de FlamencoQueer, que se presenta el día 17 y propone una base de principios en su trabajo, siempre reivindicando la necesidad de crear espacios seguros e inclusivos, donde se pueda crear y disfrutar del flamenco.


Esta pluralidad y difusión de todos los potenciales del talento en femenino sin binarismos hacen que el hecho de producir R(oles) Flamenco a Nueve Barrios sea un hito muy importado a la trayectoria de Mujer Canción, entidad que reivindica que las mujeres ocupen los sienta debido espacio al ámbito artístico hace más de 14 años. Esperamos que sea la primera vez de producir muchas más ediciones de esta cita.


Reserva vuestras entradas gratuitas (a partir del 12 de julio) y revisa la programación aquí.



24 vistas0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo